Soroptimist Beersel-Zennevallei

positie van de vrouw versterken en ondersteunen

Soroptimist International streeft naar een wereld waar vrouwen volledig empowered zijn en gelijkheid geen droom meer is, maar realiteit. De naam komt van de uitdrukking ""Sorores ad Optimum", hetgeen betekent "Zusters voor het Beste". Soroptimist zijn betekent dat elk van ons ten dienste staat van de anderen via haar beroep, ervaringen en persoonlijke inzet voor elk project .

Soroptimist-Beersel-Zennevallei zet zich in om de positie van de vrouw in de streek te verbeteren. Dat doen we door bewustwording te creĆ«ren, te lobbyen, en door advies en steun te bieden. Met onze acties en fundraising campagnes ondersteunen we projecten die bijdragen aan de gezondheid, educatie, mentoring en financiĆ«le zelfstandigheid van vrouwen in een duurzaam milieu. Ook strijden we tegen geweld tegen vrouwen.

Onze club maakt deel uit van een NGO die vertegenwoordigd is in commissies van de Verenigde Naties en de Raad van Europa. We geloven in de kracht van samenwerking en willen graag nieuwe leden verwelkomen die samen met ons het verschil willen maken. Wil jij ook het verschil maken? Sluit je dan aan bij onze missie!

www.facbook.com/SIBBeersel/

Johanna Verlinden