WTC Pedaal Lot

Wielertoerisme op de weg en mountainbike

Rijden bij Pedaal Lot is meer dan rijden in clubverband. We houden in onze werking namelijk rekening met de volgende pijlers.

• Samen uit, samen thuis
    We vertrekken samen voor een rit en maken die ook samen af.
    Of je nu met een technisch probleem zit of gewoon een off-day hebt, we helpen elkaar maar al te graag verder en komen graag als team over de finish.

• Veiligheid voorop
    We hechten bij Pedaal Lot veel belang aan veiligheid en zullen dus ook altijd met een helm rijden en je nooit vragen om risico's te nemen, eveneens veiligheid in het verkeer is voor ons enorm belangrijk.

• Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
    Rijden in clubverband betekent niet dat je je als individuele renner niet verder kan ontwikkelen, integendeel! Ga je graag een sportieve uitdaging aan tijdens één van onze ritten? Demarreer je graag de helling op? Of wil je juist wat meer techniek onder de knie krijgen? Onze leden helpen je maar al te graag verder met hun expertise.

• Iedereen welkom
    Bij Pedaal Lot is iedereen die kan fietsen (zonder zijwieltjes) meer dan welkom, ongeacht leeftijd, afkomst, religie, gender,... Bij ons telt enkel wie je bent.

• Sfeer en gezelligheid
    We hechten als club heel wat belang aan de sfeer binnen de groep en letten altijd op het welbevinden van onze leden. Naast samen rijden maken we dus af en toe ook tijd voor andere activiteiten, om het groepsgevoel te versterken. Dat maakt van Pedaal Lot naast een vereniging ook een (h)echte vriendengroep.

• E-ladies
    Sinds de corona-pandemie gingen heel wat mensen opnieuw aan het sporten gegaan en dat was wij ons niet anders. Het aandeel dames in onze ploeg is aanzienlijk toegenomen. Daarom hebben we naast onze originele ploeg nu ook een vrouwenploeg in het leven geroepen. Deze vrouwenploeg heeft zich de 'E-ladies' gedoopt en trekken op zondag met de E-bike langst de mooiste baantjes. Uiteraard kunnen de E-ladies ook gewoon met de mannen mee, of visa-versa! Elke ploeg is een garantie voor een mooie en fijne zondagvoormiddag!

Schoriels Yves

wtcpedaallot@gmail.com