Dworpse Bikers

Mountainbike

In 1992 hebben de Dworpse Bikers hun eerste voorzichtige stappen in de mountainbike wereld gezet. Sindsdien is het aantal bikers steeds gegroeid.
In 2008 is de vzw Dworpse Bikers opgericht en zijn alle leden en familieleden ook aangesloten bij Cycling Vlaanderen.

Wij vertrekken voor onze wekelijkse zondagse rit om 9u (Groep A), 9u15 (Groep B) en 9u30 (Groep C) in Dworp. Regelmatig wordt er ook ‘s avonds gereden en nemen we deel aan toertochten. Wij organiseren ook wekelijks (afhankelijk van de leeftijd) begeleide kidstoers.
Onze club heeft aan alle edities van de 24u MTB in Kester deelgenomen. Elke 2de zondag van november richten we onze toertocht de “Dworpse Bikers Classic MTB” in met vertrek in het Provinciaal domein van Huizingen.

Jaarlijks worden ook activiteiten georganiseerd zoals BBQ, familieweekend, een meerdaagse rit in binnen- en buitenland, nieuwjaarsrit, sinterklaas,… Het motto van alle Dworpse Bikers, jong en oud, mannen en vrouwen, is “samen uit, samen thuis”. Na elke rit komen alle bikers samen in ons stamcafé om te genieten van een drankje.

Dirk Brichau

Alsembergsesteenweg 737 , 1653 Dworp