Natuurpunt Beersel

Milieu-, natuurvereniging

Natuurpunt Beersel is actief in Beersel en zijn deelgemeenten. We streven ernaar iedereen binnen Beersel meer voeling te geven met de groene gemeente waarin we leven.

Een team van gedreven vrijwilligers maakt hier werk van meer en betere natuur. Vier waardevolle natuurreservaten in onze gemeente worden tot nu toe beheert: Kesterbeekmoeras, Rilroheide, Steenput en de Weikes.

Met tal van activiteiten dragen we de Natuur uit naar iedereen die een hart heeft voor de streek, en dit het hele jaar door. Enkele voorbeelden zijn onze jaarlijkse natuurstage in de zomer, opleidingen, wandelingen, schooluitstappen in samenwerking met scholen en verenigingen, de uitgave van ons lokaal blad 'Hyacint', ect. . Kortom: teveel om op te noemen, en dan tellen we alle groepsactiviteiten die met en door de leden sporadisch of jaarlijks georganiseerd worden, zoals ons lente restaurant, nog niet mee.

Voor het openstellen van natuurbeheer voor iedereen die maar zin heeft, werd ook de  'Beerselse Beverpatrouille' (kortweg: De Bevers) opgericht. Dit is een toffe bende Natuurpunters die ongeveer 1 keer per maand samen werken in de Beerselse natuurgebieden. Dat kan gaan van maaien, knotten, snoeien ... tot appels plukken, een poortje repareren of de emmers van de paddenoverzetactie ingraven. Het hele jaar door zijn er zo nuttige én deugddoende buitenactiviteiten, allemaal in een gezellige sfeer en via een geheel vrijblijvende Whatsapp groep. Ideaal om met ons, en Beersel, kennis te maken!

Wil je graag meewerken? Heb je iets te melden? Wil je een activiteit organiseren? Laat het ons weten!

Frans Van Winghe

GSM